11 Nisan 2017 Salı

Hayata Dair İç Burkan Garibanlık Anıları

çok garibanlik çektim hatta suan da onun içindeyim. ama 2 ay önceki yaşadıklarım ömrüm boyunca aklımdan çıkmaz herhalde. 

paramın kalmadığı ve 18 tl ile 21 gün idare etmem gereken bir dönemdi. sınav donemiydi. ben sabahlara kadar ders çalışıp uyumadan sınava giden oradan çıkıp eve gelen uyuyan ve uyandıktan sonra yine çalışan biriyim. sabah 10 da sınav vardı. hava baya soğuktu. saat 5:30 a kadar ders çalıştım. dus aldım iyice kurulandım. evde sadece bulgur olduğu için son 15 gündür kahvaltıda ve aksam yemeğinde cay ve bulgur bazen de kısmen zeytin yiyordum. bulgur pilavı yedim saat 6:30 gibi çıktım evden. 

saat 8 e kadar yürüdüm okula. neyse ki bu sene yemekhane bursu çıkmıştı bana. sınav yine mükemmel geçti. hatta 94 almıştım. sınavdan çıkınca 11:30 a kadar bekledim ve yemekhanede yemek yedikten sonra kulaklığımı takip eve kadar yürüdüm. o aralar sözlükten bir abla cok sağolsun asla unutamayacağım bir yardımda bulunmuştu. maddiyat ile maneviyatın bir arada beni gerçekten fena etkilediği bir dönemdi. 

yakın zamanda da şunu yaşadım. 2 gün önce evde bir baktım sadece ama sadece 1 paket makarna var. ev arkadaşlarım da yoktu ve tek basimaydim. oturdum makarna yaptım yarim paket. bir kısmını yedim dışarı çıktım biraz dolaştım arkadaşımdan aldığım kitabı fotokopi çektirdim eve geldim. aksam yemeği için dedim yine makarnayı ısitayim. bi baktım sok geçirdim. evde toz piresi vardı bu aralar, simdi de karınca çıkmış. ocağın üstündeki tencereye girmişler içinde belki onlarca yüzlerce makarna. benim midem boyle şeylerden igrenmez ama baya kötü oldum. baktım yiyecek tek şeyim bu. oturdum düşündüm bi iki dakika. baktım 24 lira param var 2 hafta için. mecburen yiyeceğim galiba dedim. oturdum ısıttım makarnayı. elime geldikçe topladım karıncaları. isitinca yine bazıları öldü ve yuvarlak top gibi katlandı. siyah taneler halini almıştı tek tek onları da topladım. sanırım bi 30 tane çıkmıştır. midem zor alsa da o makarnayı yedim. bakkaldan nazo almıştım su meyve suyu tozu olanlar. makarna'nın yanında onu içtim. zor da olsa bitirdim makarnayı. allah bir yerden denk getiriyor iste annem haftaya para gönderecek diye dün iddia oynamıştım 38 lira tutturdum. onunla ilaç ve sprey kutusu aldım 15 liraya. tüm evi ilaçladım erkenden. saat 6 gibi eve geldim her yeri havalandirdim ve uyuyup uyandıktan sonra kendime bugün bir sevgililer günü hediyesi verdim. aylar sonra dışarıdan birşey yedim. lahmacun söyledim. bugün zengin hissediyorum kendimi sozlük. büyük hilmi gibi hem de. 

bunlar da boyle anılarımdır.

Şubat 2015.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder